Accueil du site > Torah > 6. Haguimes (Fêtes) > 30. Ticha Béav > Le jour de TicheA béAV : Dinimes et Traditions (en hébreu)

30. Ticha Béav - Le jour de TicheA béAV : Dinimes et Traditions (en hébreu)

  • לקהל המתפללים שלום רב,

להלן פרטי הלכה מקוריים בדין הנחת תפילין ביום ט’ באב. מאת רבי סימח סמדג’א (בנו של רבי ברייטו זצ"ל) :

מנהגנו להניח תפילין בשחרית למי שהוריו הינם יוצאי העיר הבירה טוניס או יוצאי צפון עיר הבירה.

מי שהוריו הינם יוצאי דרום טוניסיה (סוס, ספאקס, דג’רבה) יניחו תפילין אחה"צ ואפילו בסוף האחה"צ - במנחה עדיף.

מקור : http://www.rebbihaitaieblomet.org/t...

דן אטל

נ.ב. נא להעביר לקבוצת בית הכנסת הטוניסאי בהר חומה

  • דין מעוברות ומניקות

מעוברות (נשים בהריון) ומניקות, אף על פי שהן פטורות משאר תעניות (מלבד תענית יום הכפורים), חייבות להתענות בכל שנה ביום תשעה באב.

אולם בשנה שתשעה באב חל בשבת, ומחמת כן הוא נדחה ליום ראשון, כמו שבשנה זו (התשע"ב) יחול תשעה באב בשבת. אזי לדעת מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א (בשו"ת יביע אומר חלק חמישי סימן מ), נשים מעוברות ומניקות (בפועל) פטורות מתענית תשעה באב. והביא ראיות לדבריו, וכתב שהסכים עמו על כך הגאון רבי יהודה שאקו זצ"ל, (שהיה מגדולי גאוני ירושלים לפני כששים שנה. ומרן רבינו שליט"א היה חבר בית דינו בצעירותו, יחד עם הגאון רבי עזרא עטייה. והיה מרצה בפניהם את תשובותיו בהלכה, בכדי לקבל את הסכמתם על דבריו, כפי שכתבנו באריכות בספר "אביר הרועים", הרואה אור בימים אלה). ונסתפקו חכמי זמנינו, מאמתי יש להקל לאותן נשים מניקות ומעוברות שיאכלו בתשעה באב. ולהלכה שאלנו בזה את פי מרן רבינו שליט"א, והשיב, שהנכון הוא שאותן נשים לא תפרושנה לגמרי מן הציבור, ומן הראוי שימתינו ולא יאכלו עד צהרי יום תשעה באב, כלומר, מאחר חצות היום (בירושלים בשעה רבע לאחת בצהריים). וכמובן שכל זה הוא במקום שאינן מרגישות חולשה גדולה או התייבשות וכדומה, כי מעיקר הדין מותרות לאכול בתשעה באב כאמור.